Ponuka pre ZŠ:
pre žiakov
Depistáž
- na zisťovanie výskytu narušenej komunikačnej schopnosti
- na včasné odhaľovanie špecifických vývinových porúch učenia (I. polrok 1. ročníka ZŠ)
- na zisťovanie úrovne nadania a ďalších schopností žiakov
- na zisťovanie pochopenia významu a porozumenia textu
- na zisťovanie úrovne čitateľskej gramotnosti a kritického myslenia
- na zisťovanie výskytu nežiaducich, patologických foriem správania
- na zisťovanie predbežného záujmu žiakov o SŠ (žiaci 6. ročníka)
Poradenstvo
- zamerané na rozvoj psychických funkcií žiaka
- zamerané na nastavenie efektívnych opatrení na optimalizáciu duševného prežívania žiaka
- zamerané na komunikáciu a sociálne kompetencie žiaka
- zamerané na rozvoj potenciálu žiaka v oblasti nadania, talentu a tvorivosti
- zamerané na zníženie nepriaznivého dopadu vývinových ťažkostí a zdravotných obmedzení na žiaka
Psychologická diagnostika, rediagnostika a terapia
pri vzdelávacích problémoch:
- pre žiakov s adaptačnými ťažkosťami
- pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, zdravotným znevýhodnením a zdravotným postihnutím
pri výchovných problémoch:
- pre žiakov s poruchou aktivity a pozornosti
- pre žiakov s poruchami správania
- pre žiakov so sklonmi k záškoláctvu
pri osobnostných a emocionálnych problémoch, konfliktoch s okolím:
- pre žiakov s disharmonickým osobnostným vývinom
- pre úzkostných žiakov
- pre nesmelých žiakov (so zníženou sebadôverou)
- pre depresívnych, utiahnutých žiakov
- pre žiakov s konfliktnými vzťahmi k svojmu okoliu
Špeciálnopedagogická diagnostika, rediagnostika a reedukácia
- pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Sociálnopedagogická diagnostika a intervencia
- zameraná na optimalizáciu sociálnych vzťahov v triednom kolektíve (sociometria)
- pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi
- pre žiakov s poruchami príjmu potravy
- pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
- zameraná na sledovanie a hodnotenie správania žiakov
Logopedická intervencia
- pre žiakov, ktorí majú komunikačné ťažkosti
Terapia
- Individuálna alebo skupinová terapia
- Terapia PCA
- Terapia hrou
- Filiálna terapia
- Biofeedback (EEG biofeedback a HRV biofeedback)
Prevencia
Preventívne aktivity:
- Čo sa smie a čo nie (žiaci 1. – 4. ročníka)
- Správame sa bezpečne (žiaci 1. – 4. ročníka)
- Zdravý životný štýl (žiaci 1. – 4. ročníka)
- Ako sa správne učiť? (žiaci 5. ročníka)
- Naučme sa spolu vychádzať – Čo nás spája a čo nás rozdeľuje (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Determinanty učenia (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Šikanovanie (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Partia alebo samota? (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Konflikty s rodičmi – Sú skutočne nevyhnutné? Ako ich riešiť? (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Naše konflikty a spôsoby ich riešenia (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Agresivita v nás – možnosti jej zvládnutia (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Svetový deň duševného zdravia (10.10.) (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Kyberšikanovanie (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Nástrahy internetu (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Svetový deň boja proti drogám (21.6.) (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Životné hodnoty – Čo je pre mňa v živote skutočne dôležité? (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Úzkosť, tréma, strach – ako ich prekonávame? (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Zvládanie náročných životných situácií (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Poruchy príjmu potravy – mentálna anorexia, bulímia (žiaci 8. – 9. ročníka)
- Alkohol a alkoholizmus – etapy a vznik závislosti (žiaci 8. – 9. ročníka)
- Priateľstvo, náklonnosť, zamilovanosť, láska (žiaci 8. – 9. ročníka)
- Ja a moje sebavedomie (žiaci 8. – 9. ročníka)
- Hrou proti AIDS (žiaci 9. ročníka)
- Plánovaná cesta životom (žiaci 9. ročníka)
- Obchodovanie s ľuďmi (žiaci 9. ročníka)
Preventívne programy:
- Leove dobrodružstvá (žiaci 1. – 5. ročníka)
- Zippyho kamaráti (žiaci 1. – 2. ročníka)
- Kozmo a jeho dobrodružstvá (žiaci 1. – 2. ročníka)
- Kamaráti jabĺčka (žiaci 3. – 4. ročníka)
- Šikanovanie (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Drogy: čo s tým? – primárna prevencia (žiaci 5. – 9. ročníka)
- FRED – sekundárna prevencia (žiaci 5. – 9. ročníka: max. 4 – 10 žiakov v skupine)
- Cesta k emocionálnej zrelosti (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Program rozvoja sociálnych zručností žiakov (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Program rozvoja komunikačných zručností (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Program efektívneho riešenia konfliktov v školách (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Program rozvoja multikultúrnej tolerancie (žiaci 5. – 9. ročníka)
- Poradensko-psychologický program pri voľbe povolania (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Práca s interaktívnymi informačno-poradenskými programami (žiaci 7. – 9. ročníka)
- Program na rozvoj osobnosti žiaka (žiaci 8. – 9. ročníka)
- Poruchy príjmu potravy (žiaci 8. – 9. ročníka)
- O duševnom zdraví a chorobe (žiaci 8. – 9. ročníka)
Kariérová výchova a kariérové poradenstvo
- Poskytovanie informácií
- Depistáž
- Diagnostika
- Poradenstvo
- Program skupinového kariérového poradenstva: Moje budúce povolanie (žiaci 6. – 9. ročníka)