Ponuka pre ZŠ:

pre žiakov

Depistáž

  • na zisťovanie výskytu narušenej komunikačnej schopnosti
  • na včasné odhaľovanie špecifických vývinových porúch učenia (I. polrok 1. ročníka ZŠ)
  • na zisťovanie úrovne nadania a ďalších schopností žiakov
  • na zisťovanie pochopenia významu a porozumenia textu
  • na zisťovanie úrovne čitateľskej gramotnosti a kritického myslenia
  • na zisťovanie výskytu nežiaducich, patologických foriem správania
  • na zisťovanie predbežného záujmu žiakov o SŠ (žiaci 6. ročníka)

Poradenstvo

  • zamerané na rozvoj psychických funkcií žiaka
  • zamerané na nastavenie efektívnych opatrení na optimalizáciu duševného prežívania žiaka
  • zamerané na komunikáciu a sociálne kompetencie žiaka
  • zamerané na rozvoj potenciálu žiaka v oblasti nadania, talentu a tvorivosti
  • zamerané na zníženie nepriaznivého dopadu vývinových ťažkostí a zdravotných obmedzení na žiaka

Psychologická diagnostika, rediagnostika a terapia

pri vzdelávacích problémoch:

  • pre žiakov s adaptačnými ťažkosťami
  • pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, zdravotným znevýhodnením a zdravotným postihnutím

pri výchovných problémoch:

  • pre žiakov s poruchou aktivity a pozornosti
  • pre žiakov s poruchami správania
  • pre žiakov so sklonmi k záškoláctvu

pri osobnostných a emocionálnych problémoch, konfliktoch s okolím:

  • pre žiakov s disharmonickým osobnostným vývinom
  • pre úzkostných žiakov
  • pre nesmelých žiakov (so zníženou sebadôverou)
  • pre depresívnych, utiahnutých žiakov
  • pre žiakov s konfliktnými vzťahmi k svojmu okoliu

Špeciálnopedagogická diagnostika, rediagnostika a reedukácia

  • pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

Sociálnopedagogická diagnostika a intervencia

  • zameraná na optimalizáciu sociálnych vzťahov v triednom kolektíve (sociometria)
  • pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi
  • pre žiakov s poruchami príjmu potravy
  • pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
  • zameraná na sledovanie a hodnotenie správania žiakov

Logopedická intervencia

  • pre žiakov, ktorí majú komunikačné ťažkosti

Terapia

  • Individuálna alebo skupinová terapia
  • Terapia PCA
  • Terapia hrou
  • Filiálna terapia
  • Biofeedback (EEG biofeedback a HRV biofeedback)

Prevencia

Preventívne aktivity:

  • Čo sa smie a čo nie (žiaci 1. – 4. ročníka)
  • Správame sa bezpečne (žiaci 1. – 4. ročníka)
  • Zdravý životný štýl (žiaci 1. – 4. ročníka)
  • Ako sa správne učiť? (žiaci 5. ročníka)
  • Naučme sa spolu vychádzať – Čo nás spája a čo nás rozdeľuje (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Determinanty učenia (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Šikanovanie (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Partia alebo samota? (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Konflikty s rodičmi – Sú skutočne nevyhnutné? Ako ich riešiť? (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Naše konflikty a spôsoby ich riešenia (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Agresivita v nás – možnosti jej zvládnutia (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Svetový deň duševného zdravia (10.10.) (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Kyberšikanovanie (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Nástrahy internetu (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Svetový deň boja proti drogám (21.6.) (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Životné hodnoty – Čo je pre mňa v živote skutočne dôležité? (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Úzkosť, tréma, strach – ako ich prekonávame? (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Zvládanie náročných životných situácií (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Poruchy príjmu potravy – mentálna anorexia, bulímia (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • Alkohol a alkoholizmus – etapy a vznik závislosti (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • Priateľstvo, náklonnosť, zamilovanosť, láska (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • Ja a moje sebavedomie (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • Hrou proti AIDS (žiaci 9. ročníka)
  • Plánovaná cesta životom (žiaci 9. ročníka)
  • Obchodovanie s ľuďmi (žiaci 9. ročníka)

Preventívne programy:

  • Leove dobrodružstvá (žiaci 1. – 5. ročníka)
  • Zippyho kamaráti (žiaci 1. – 2. ročníka)
  • Kozmo a jeho dobrodružstvá (žiaci 1. – 2. ročníka)
  • Kamaráti jabĺčka (žiaci 3. – 4. ročníka)
  • Šikanovanie (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Drogy: čo s tým? – primárna prevencia (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • FRED – sekundárna prevencia (žiaci 5. – 9. ročníka: max. 4 – 10 žiakov v skupine)
  • Cesta k emocionálnej zrelosti (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Program rozvoja sociálnych zručností žiakov (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Program rozvoja komunikačných zručností (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Program efektívneho riešenia konfliktov v školách (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Program rozvoja multikultúrnej tolerancie (žiaci 5. – 9. ročníka)
  • Poradensko-psychologický program pri voľbe povolania (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Práca s interaktívnymi informačno-poradenskými programami (žiaci 7. – 9. ročníka)
  • Program na rozvoj osobnosti žiaka (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • Poruchy príjmu potravy (žiaci 8. – 9. ročníka)
  • O duševnom zdraví a chorobe (žiaci 8. – 9. ročníka)

Kariérová výchova a kariérové poradenstvo

  • Poskytovanie informácií
  • Depistáž
  • Diagnostika
  • Poradenstvo
  • Program skupinového kariérového poradenstva: Moje budúce povolanie (žiaci 6. – 9. ročníka)