Ponuka pre SŠ:

pre žiakov

Depistáž

  • na zisťovanie úrovne čitateľskej gramotnosti a kritického myslenia
  • na zisťovanie výskytu nežiaducich, patologických foriem správania
  • na zisťovanie predbežného záujmu žiakov o ďalšie štúdium, resp. predbežného záujmu o voľbu budúceho povolania

Poradenstvo

  • zamerané na zníženie nepriaznivého dopadu vývinových ťažkostí a zdravotných obmedzení na žiaka
  • zamerané na nastavenie efektívnych opatrení na optimalizáciu duševného prežívania žiaka
  • zamerané na komunikáciu a sociálne kompetencie žiaka

Psychologická diagnostika, rediagnostika a terapia

pri vzdelávacích problémoch:

  • pre žiakov s adaptačnými ťažkosťami (prechod zo ZŠ na SŠ)
  • pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

pri výchovných problémoch:

  • pre žiakov s poruchami správania
  • pre žiakov so sklonmi k záškoláctvu

pri osobnostných a emocionálnych problémoch, konfliktoch s okolím:

  • pre žiakov s disharmonickým osobnostným vývinom
  • pre úzkostných žiakov
  • pre depresívnych, utiahnutých žiakov
  • pre žiakov s konfliktnými vzťahmi k svojmu okoliu

Špeciálnopedagogická diagnostika, rediagnostika a reedukácia

  • pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

Sociálnopedagogická diagnostika a intervencia

  • zameraná na optimalizáciu sociálnych vzťahov v triednom kolektíve (sociometria)
  • pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi
  • pre žiakov s poruchami príjmu potravy
  • zameraná na sledovanie a hodnotenie správania žiakov

Logopedická diagnostika

  • pre žiakov, ktorí si zvolili ďalšie štúdium vyžadujúce čistú výslovnosť a potrebujú potvrdenie o preukázaní neprítomnosti narušenej komunikačnej schopnosti

Terapia

  • Individuálna alebo skupinová terapia
  • Terapia PCA
  • Biofeedback (EEG biofeedback a HRV biofeedback)

Prevencia

Preventívne aktivity:

  • Naučme sa spolu vychádzať – Čo nás spája a čo nás rozdeľuje (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Determinanty učenia (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Šikanovanie (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Partia alebo samota? (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Konflikty s rodičmi – Sú skutočne nevyhnutné? Ako ich riešiť? (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Naše konflikty a spôsoby ich riešenia (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Agresivita v nás – možnosti jej zvládnutia (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Svetový deň duševného zdravia (10.10.) (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Kyberšikanovanie (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Nástrahy internetu (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Svetový deň boja proti drogám (21.6.) (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Životné hodnoty – Čo je pre mňa v živote skutočne dôležité? (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Úzkosť, tréma, strach – ako ich prekonávame? (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Zvládanie náročných životných situácií (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Poruchy príjmu potravy – mentálna anorexia, bulímia (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Alkohol a alkoholizmus – etapy a vznik závislosti (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Priateľstvo, náklonnosť, zamilovanosť, láska (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Ja a moje sebavedomie (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Hrou proti AIDS (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Plánovaná cesta životom (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Obchodovanie s ľuďmi (žiaci I. – IV. ročníka)

Preventívne programy:

  • Šikanovanie (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Drogy: čo s tým? – primárna prevencia (žiaci I. – IV. ročníka)
  • FRED – sekundárna prevencia (žiaci I. – IV. ročníka: max. 4 – 10 žiakov v skupine)
  • Cesta k emocionálnej zrelosti (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Program rozvoja sociálnych zručností žiakov (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Program rozvoja komunikačných zručností (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Program efektívneho riešenia konfliktov v školách (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Program rozvoja multikultúrnej tolerancie (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Program na rozvoj osobnosti žiaka (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Poruchy príjmu potravy (žiaci I. – IV. ročníka)
  • O duševnom zdraví a chorobe (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Práca s interaktívnymi informačno-poradenskými programami (žiaci I. – IV. ročníka)
  • Poradensko-psychologický program pri voľbe povolania (žiaci III. – IV. ročníka)

Kariérová výchova a kariérové poradenstvo

  • Poskytovanie informácií
  • Depistáž
  • Diagnostika
  • Poradenstvo
  • Program skupinového kariérového poradenstva: Moja cesta – môj splnený sen (žiaci II./III. ročníka)