Psychológ
Depistáž
- na zisťovanie aktuálnej úrovne školskej spôsobilosti detí v predškolskom veku
- na zisťovanie úrovne nadania a iných schopností detí a žiakov
- na zisťovanie výskytu nežiaducich, patologických foriem správania detí a žiakov
Diagnostika a rediagnostika
- pri posudzovaní školskej spôsobilosti detí v MŠ
- pri nerovnomernom a oneskorenom vývine detí a žiakov
- pri výchovných a vzdelávacích problémoch detí a žiakov
- pri identifikácii intelektovo nadaných detí a žiakov
- pri osobnostných a emocionálnych problémoch detí a žiakov
- pri konfliktoch detí a žiakov s okolím
- pri riešení sociálnych vzťahov v triednom kolektíve (sociometria)
Poradenstvo
- zamerané na výber najoptimálnejšieho spôsobu zaškolenia v MŠ
- zamerané na rozvoj psychických funkcií dieťaťa a žiaka
- zamerané na nastavenie efektívnych opatrení na optimalizáciu duševného prežívania dieťaťa a žiaka
- zamerané na rozvoj potenciálu dieťaťa a žiaka so špecifickým intelektovým nadaním
- zamerané na zníženie nepriaznivého dopadu vývinových ťažkostí a zdravotných obmedzení na dieťa a žiaka
- zamerané na riešenie problémového správania dieťaťa a žiaka v prostredí školy i v domácom prostredí
- zamerané na oblasť sociálnych vzťahov (pri riešení adaptačných a socializačných problémov a začleňovaní sa do sociálnych štruktúr, vzťahov a činností v duchu humanizácie, eliminácie foriem diskriminácie, intolerancie, agresivity, rasizmu)
- zamerané na oblasť riešenia sociálno-patologických javov v rámci primárnej a sekundárnej prevencie
- zamerané na formovanie postojov k zdravému spôsobu života a mentálnemu zdraviu detí a žiakov
- zamerané na pomoc deťom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia
Terapia
- zameraná na nápravu psychického stavu a psychických funkcií dieťaťa a žiaka
- zameraná na posilnenie vzťahu medzi rodičom a dieťaťom
- zameraná na zlepšenie problémov s učením, pamäťou, komunikáciou či sústredením
- pri optimalizácii psychofyziologického fungovania organizmu
Prevencia
- skupinové preventívno-výchovné aktivity
- skupinové preventívne programy sociálneho a emocionálneho rozvoja detí a žiakov