- na zisťovanie aktuálnej úrovne školskej spôsobilosti v predškolskom veku
- na zisťovanie výskytu narušenej komunikačnej schopnosti v predškolskom veku
- na včasné odhaľovanie špecifických vývinových porúch učenia v školskom veku
- na zisťovanie výskytu nežiaducich, patologických foriem správania
- pri posudzovaní školskej spôsobilosti
- pri nerovnomernom a oneskorenom vývine
- pri výchovných a vzdelávacích problémoch
- pri identifikácii intelektovo nadaných detí
- pri komunikačných ťažkostiach
- zamerané na rozvoj psychických funkcií dieťaťa
- zamerané na nastavenie efektívnych opatrení na optimalizáciu duševného prežívania dieťaťa
- zamerané na komunikáciu a sociálne kompetencie dieťaťa
- zamerané na rozvoj komunikačných schopností dieťaťa
- zamerané na rozvoj potenciálu dieťaťa v oblasti nadania, talentu a tvorivosti
- zamerané na zníženie nepriaznivého dopadu vývinových ťažkostí a zdravotných obmedzení na dieťa
- zamerané na výber najoptimálnejšieho spôsobu zaškolenia v MŠ
- zamerané na riešenie problémového správania dieťaťa v prostredí MŠ i v domácom prostredí
- zameraná na rozvoj rečového, kognitívneho a psychomotorického vývinu dieťaťa
- zameraná na zmiernenie až odstránenie deficitu dieťaťa a jeho dôsledkov na kvalitu života
- zameraná na stimuláciu narušených parciálnych schopností a funkcií dieťaťa
- zameraná na rozvoj vyjadrovacích, naratívnych (narácia = sprostredkovanie deja rozprávaním) schopností detí v MŠ – Interaktívne čítanie
- Artikulačná terapia
- Logopedická terapia
- Individuálna alebo skupinová terapia
- Terapia PCA
- Terapia hrou
- Filiálna terapia
- Preventívny program: Zippyho kamaráti
- Preventívny program: Kozmo a jeho dobrodružstvá